Kurumsal Danışmanlık
İş dünyası, gelişim ihtiyacı içinde olan profesyonellere hem sistematik bir yapı hem de bir ‘yol arkadaşlığı’ sunan danışman kavramının önemini her geçen gün daha iyi kavrıyor. Gelişim odaklı bir değişim talebi, iş ortamında kişinin kendisinden gelebileceği gibi, kariyer planının ve gelişiminin bir parçası olarak kurum tarafından da belirlenebilir. Kurumsal danışmanlık bu noktada devreye girer ve gelişim ihtiyacı içinde olan bir profesyonele hem sistematik bir yapı hem de bir ‘yol arkadaşlığı’ sunar. İş dünyasında yönetim basamaklarını tırmandıkça bireylerin performansları hakkında aldıkları geri bildirim azaldıkça, üst düzey yöneticiler kendilerine yapıcı geri bildirim verecek bir danışmana ihtiyaç duyarlar. Kurumlar açısından da durum pek farklı değil. Değişimin artık bir seçim olmaktan çıkıp bir gereklilik haline geldiği bu dönemde, kurumlar da çalışanlarının değişen iş ihtiyaçlarına cevap verebilecek ‘yeni beceriler’ kazanmaları, kendilerini geliştirmeleri ve değişim sürecinde yaşanabilecek zorlukları aşabilmeleri için çok çeşitli alternatif yöntemlere başvuruyorlar. Özellikle değişimde dinamo görevini üstelenen yöneticilerin gelişimi ve sorumluluk paylaşımı için danışmanlık gittikçe daha sık başvurulan bir yöntem.